På veg til Skjærgårds…

Fredags morgen var jeg oppe kl.05.00 og kom meg til toget 06.30. Tiden gikk fort, og etter noen timer gikk jeg av på Gjerstad stasjon, som stod oppført som den nærmeste stasjonen på SG sine internettider. Tanken var at jeg skulle ta buss derfra, men når jeg kom frem var stasjonen helt tom og ubemannet. Det var ingen busstasjon og jeg ante virkelig ikke hvor jeg skulle gå for togstasjonen var på ingen måte i nærheten av noen ting. Heldigvis var det en annen dame på stasjonen som hadde sluppet av noen på toget, jeg spurte henne om veien og hun sa hun kunne kjøre meg til et «knutepungt» der alle bussene var innom. Etter en liten kjøretur fant jeg fort ut hvilken buss jeg kunne ta til Tvedestrand som var nærmest Risøya, og ventet kun få minutter før jeg var på plass i bussen. Fra Tvedestrand gikk det også busser videre til Risøya, men disse gikk svært skjeldent, og alternativet ble å haike. Litt usikker stilte jeg meg opp langs vegen med tommelen opp. Den første bilen kjørte rett forbi men bil nummer to stoppet og spurte hvor jeg skulle. Det viste seg at disse var folk som jobbet på Skjærgårds og som gladelig ville kjøre meg helt inn på området.
Da jeg senere fortalte dette til min mor skrev hun: «Godt med snille folk, Guds hender og føter på jord».

Legg att eit svar

