How low can you go?

Jeg har lært enda litt mer om å finne frem i Oslo, spesiellt etter episoden der jeg brukte en time på å finne frem til IKEAbussen og endte opp med å kjøpe en kartbok. Jeg følte meg litt som en turist, men det var nødvendig etter å ha tatt trikken rundt så mye uten å finne frem. Der er rart å ta trikken og se på norske sittevaner. En kar jeg satt med flyttet seg til et annet sete så fort det ble ledig, en dame var nær ved å sette seg med meg men trakk seg fort bort da hun fant et tomt dobbelsete, osv osv. En kan ikke sitte men fremmede folk viss det er en mulighet til å sitte alene, slik er det bare. Nordmenn er ikke så spontant soiale med fremmede til vanlig, men da er det ekstra koselig når noen prater med deg og er hyggelige.
Endelig har jeg begynt litt mer skikkelig på skolen, noe som er bra men som stresser meg litt siden jeg ikke har fått tak i de fleste bøkene enda. Jeg er bestemt på å kjøpe brukt, men det ser ut til at jeg må kjøpe noen få på butikken fordi de krever at vi må ha nyeste utgave og så videre, jaja. Likevel var det ikke veldig oppmuntrende å gå på skolen i dag, jeg hadde Bedriftsøkonomi og forsto ingen ting. Det var mange nye begreper og sammenhenger jeg ikke kunne og jeg ble ikke helt overbevist av læreren som mente at de fleste av oss ville gå ut med A. Dette er nok et fag jeg må lese mye på mens jeg minne meg selv på at det finnes viktigere ting i livet enn gode karakterer.

Fadderopplegget pågår også denne uken, men vi er ikke den mest aktive gruppen. Jeg tror nesten ikke jeg blir med på noe av det andre som skal skje denne uken, men det gjør meg ingen ting. I går var vi på konsert med deLillos på Santanshaugen, og det var veldig koselig. Jeg fikk gratis middag (grillpølser) og det var godt vær. Jeg har komt litt i kontakt med faddergruppen og det er gøy å kunne sette seg sammen med noen i timene som en kjenner litt.
Nå må jeg lese litt i den ene boken jeg har for å forberede meg litt på morgendagen, forhåpentligvis går dette temaet bedre enn økonomidelen.

Fine menneskerKonsertRandoms

Legg att eit svar

