København en liten tur

Torsdag kl.23.30 chattet jeg med en kamerat, Oddvard, fra folkehøyskolen til kjæresten på Facebook. Han og romkamerating til kjæresten min, Pål, skulle ta seg en spontantur til København i helgen, og plutselig spurte han om jeg ville være med. Egentlig hadde jeg noen planer for helgen, og først var jeg helt sikker på at jeg ikke kunne reise til Danmark. Men så tenkte jeg mer på det, og kom frem til at dette var akkurat det jeg trengte. Jeg trengte å komme bort fra kalde Oslo, bort fra vissheten om eksamen, bort fra vissheten om at jeg ikke får sett kjæresten på enda lenge og bort fra andre kjedsomheter. Plutselig løp jeg rundt i leiligheten fyllt av adrenalin og pakket alt for mye i kofferten min. (Kjæresten er i Kenya med skolen, derfor ble han ikke med)
Neste morgen ble jeg hentet i sentrum og vi var på veg gjennom Sverige til Danmark! Vi fant et billig hotell som lignet litt på danskebåten på innsiden, og fant oss en koselig brun pub med live musikk og kjempestemning, enormt koselig kveld. Dagen etter måtte Oddvard ha litt ekstra søvn, så jeg og Pål fikk oss en liten turistrunde i sentrum, for en nydelig by det er! Det ble ikke noen shoppingtur, men det var egentlig greit, så jeg fikk meg bare en liten tur på et koselig julemarked før vi gikk tilbake til hotellet og Oddvard. Vi hadde oppgaget at det var en dyrepark i byen, og fikk oss et kart for å komme frem med bil. Pål skulle lese kart, og etter masse kjøring endte vi opp på en bensinstasjon som konstanterte at vi ikke lengre var på kartet. Dermed ble Pål nedgradert til å sitte i baksetet, jeg fikk briljere som kartleser og fikk oss trygt frem. Selv om det var kaldt, var det gøy i dyreparken, og vi fikk se alt de hadde å by på.
På kvelden fant vi oss en nydelig resturang og pub som het Rosie McGees (anbefales), som serverte nydelig mat og som også hadde live musikk og god stemning. Nok en vellykket kveld!
I dag var fokuset kun på å komme seg tilbake, og etter en lang dag i bilen og et lite stopp i svinesund, fant vi frem til leiligheten min. Nå håper jeg at guttene fant veien ut av Oslo og tilbake til Hønefoss så de får litt søvn før vi alle skal tilbake til hverdage i morgen.

Legg att eit svar

