home for a while

Dagene etter Antsirabe ble brukt delvis i Tana og delvis på hotell i Andasibe. Hotellet var stort og fint, midt i regnskogen og fullt av franskmenn og japanere. Siden pappa var syk ble det bare oss søsknene som var på fint hotell, og vi fikk oss en fantastisk guidet tur i regnskogen for å se på lemurene der.
Tana er en slitsom by å være i, veldig intens og bråkete. I tillegg blir fattigdommen enda tydeligere og pågående her, og det er tungt når en kan gjøre så lite.
Flyturen var lang og slitsom, og både jeg og pappa var grinete og sure, men så såg vi soloppgangen i Kenya og spiste vi BigMac i Amsterdam så da ble det litt bedre.
Nå er jeg tilbake til Norge, men er hjemme på Bryne noen dager før jeg reiser til Oslo igjen. Jeg våknet 07.30 i dag av en stressende drøm der jeg måtte rekke toget, så da gikk jeg rett til Norwegian.no og bestillte flybiletter, så er det gjort.

Det blir spennende å starte et nytt semester, mange ting er anderledes nå, og jeg har tenkt å ta frem alt det gode i dette nye og uvandte. Jeg er egentlig alene, og egentlig ikke alene i det hele tatt.

Så lurer jeg veldig på hva jeg vil gjøre videre og hva jeg vil bli, det er så vanskelig! Familien stiller store spørsmål og jeg lurer på om jeg ikke bare kan flytte til London og få eventyr der som jeg leser at mange andre har gjort. For egentlig kan jeg gjøre hva jeg vil, jeg er jo alene. Og ikke.

De fleste bildene fra Mada legger jeg ut på facebook, men her er en liten smakebit.

Legg att eit svar

