brev fra mamma

Jeg og mamma driver å sender brev til hverandre av og til. Det var det hun gjorde med sin mor da hun flyttet helt til Stavanger alene og ikke hadde telefon. Nå hadde hun gått rundt i hele byen for å kjøpe fint brevpapir og fant et med roser på og med roser inni konvolutten, så enormt fint. I brevene våre snakker vi om fine ting som mat og hatteesker, og om dype ting som kjærlighet og livet. Det er noe ekstra fint med å sende brev, spesielt med tanken på at vi like gjerne kunne tatt dette over telefonen, det blir liksom litt ekstra spesielt og så føler jeg litt at jeg er med i en Jane Austen bok.
Dette er konvolutten.
I dag fikk jeg avtalt en søndagsmiddag med «tante Berit», da skal jeg lese bok på trikken opp til Skøyen og spise med en koselig gammel dame med et meget ungt sinn.

Legg att eit svar

