superøkonom

Jeg tror penger er det som stresser meg mest her i verden. Jeg gleder meg til jeg kan gå i matbutikken å kjøpe alt det jeg har tenkt at jeg trenger, uten å måtte velge bort noe. Det er selvfølgelig en lærerik tid, og det er godt å måtte tenke over hva man bruker penger på, men kjipt er det også. Nå må jeg spare aktivt til India-turen min i tillegg til leie og liv i Oslo. Det ordner seg jo alltid, men det tar mye krefter å stresse med det.
Så må jeg nedprioritere andre ting da, som nytt kamera. Men kanskje jeg får fine penger tilbake på skatten og som «sommerpenger», da kan det bli kamera. I tillegg er det fint å kunne låne pensumbøker på biblioteket, så trenger en ikke å kjøpe alle i samme mnd.
For å fortsette litt med sutringen har det snødd masse her de siste dagene, jeg ser så frem til våren! Vi har planlagt å bruke mye tid i bakgården, og bli kjent med naboene, sånn at vi kan stikke hodet ut av kjøkkenvinduet og spørre om noen vil ha en kopp kaffe, så tar vi med kaffe og kaker og har det fint i solen. Jeg gleder meg.

Legg att eit svar

