Familiehelg i storbyen

Mine foreldre kom med bil fra Bryne, og min søster med tog fra Bergen, og plutselig var hele gjengen samlet i Oslo en fin høsthelg. Vi fikk masse tid sammen, og nøt det fine været. DSCF0983 DSCF0987 På fredagen møtte jeg mamma i sentrum til lunsj mens pappa så på en motorsykkel. Senere på kvelden spiste vi kveldsmat lenge hos meg.DSCF0990 DSCF0992 DSCF1002 Lørdag morgen hadde vi frokost hos storebror før vi startet byvandringen.DSCF1010 DSCF1013 Vi gikk på vestkanttorget på Frogner og kikket på pene klær og ting.DSCF1017 DSCF1018 DSCF1020 Så tok vi turen til Grønnland og gikk på marked der, noe helt annet enn Frogner. DSCF1025 DSCF1026 DSCF1029 Så kjøpte vi kaffe på Tim Wendelboe, og kikket på hipsterne på Grünerløkka.
Det var fascinerende å se alle de ulike menneskene, kulturene og hverdagene i byen, det er noe av det flotte med Oslo, mangfoldet. Vi avsluttet dagen med et fint barneselskap for et søskenbarn i Bærum, der vi fikk hamburger og godteri, som seg hør og bør i barneselskap.

DSCF1032 DSCF1033 DSCF1035 DSCF1038 DSCF1041Søndag morgen spiste vi frokost på United Bakeries på Frogner før foreldrene mine satte seg i bilen og kjørte hjem. Vi andre drakk te på en balkong i høstsolen, før jeg og storesøster gikk hjem igjen og brukte resten av dagen på å slappe av med House.

One thought on “Familiehelg i storbyen

Legg att eit svar

