Amsterdam #1

Fra onsdag til søndag var jeg på tur til Amsterdam med folk fra studiet mitt. Vi var en gjeng på 34, som fikk bli godt kjent på en koselig og festlig tur. Det var ikke alltid aktuelt å ha med kameraet, men her er noen snapshots fra turen:002 Vi tok flyet i 8 tiden, som betyr at vi sto opp så alt for tidlig og var sjarmerende trøtte på flyplassen.003 Hotellet vårt lå rett ved Van Gogh museet og Riksmuseet, altså kjempesentralt, og det var veldig fin standard i tillegg til god frokost 🙂007008 009011 013 Vi brukte mye tid på by-vandring, for å se på alle de fine, smale, skjeve bygningene. Amsterdam er en veldig fin by, med små gater, broer og syklister over alt. Heldigvis hadde Jørgen en viss peiling på hvor vi kunne gå, jeg hadde nok gått meg vill.016 Den ene dagen hadde vi «Amazin race», der vi ble delt inn i lag og gjorde forskjellige aktiviteter/utfordringer i byen. Blant annet måtte vi smake Raw Herring, som er en form for rå sild. Det var visst en delikatesse i byen, men ikke helt min smak.024 026 På valentinsdagen gikk jeg sammen med Jørgen for å kikke mer i byen, vi fant en fin kirke med en kunstutstilling, og jeg fikk blomst i inngangsdøren.049 054 060Vi var 8 jenter som delte rom, som selvfølgelig blir trangt men koselig, og ikke minst ble vi godt kjent!
065I tillegg til at vi fikk sjekke ut utelivet i Amsterdam, ble det en god del shopping, for både jenter og gutter.

Legg att eit svar

