En helg i London

På torsdag pakket jeg (for mye) saker og satte meg på et fly fullt av svensker, på veg mot London. Jeg reiste for å treffe Ingrid og se et stykke hun var scenograf for og utstillingen som hun hadde laget av arbeid som var gjort gjennom hele utdanningen. Jeg traff henne etter mye om og men i sentrum og vi reiste slitne hjem til leiligheten i Sidcup og bestilte pizza på døra. Så kom kjæresten, Torbjørn, og vi hadde piknik på gulvet og så «Dinner for Schmucks» som var rar men morsom.
001 Dagen etter hadde vi en kongelig frokost før vi skulle ut hvert til vårt.002 Jeg reiste til Brick Lane og shoppet i bruktbutikker, drakk kaffe på en hipp kafé og leste bok i parken. Etter en stund kom Torbjørn og vi drakk god øl på Brew Dog. Så reiste vi inn til sentrum igjen og traff Ingrid og klassen hennes som feiret en vellykket dag med show for proffe agenter og slik.005003 004 Så ble det lørdag og vi traff familien til Ingrid som var kommet for å se på arbeidet hennes. Vi gikk rundt på utstillingen og ventet spent på å få se stykket. Det var basert på et stykke som heter Lulu (her het det Perfect Boy) og var grusomt og fantastisk. Det var veldig fint å få se hva Ingrid har drevet med, og å få se visjonen hennes komme til liv.
009 008Alt var satt opp i et bygg langs Themsen som het Barghouse. Det var gammelt og kult, med masse etasjer, skråtak og flassende maling.010 Lørdagen var siste dagen, og Ingrid fikk blomster for hun var så flink.014 015 Torbjørn (Toby/Thunder Bear) ble maskulint bæreesel 016 På veg hjem kjøpte vi take-away på Wasabi og spiste på togstasjonen.017 018Så kom kvelden og det var full feiring for alle som var ferdige med forestillinger. Det var hjemmefest hos noen av skuespillerne og vi storkoste oss helt til fuglene begynte å kvitre. Neste morgen var det syden-varme i Sidcup, så vi slappa av på verandaen med Cola og vannmelon før jeg måtte ta toget inn til flyplassen.019 020 021Det var en superfin helg, uten noen turistgreier (som jeg liker godt), med passelig mengde program og passelig mengde avslapping. Nå er det sommer i Oslo også, og mellom jobbvakter planlegger jeg grilling og park-dater. Nå er jeg over halvveis i den første boka av Ringenes Herre, så kanskje jeg har en mulighet til å bli ferdig med hele serien i sommer!

Legg att eit svar

