Sommertid

Sommerferien er her, og jeg nyter livet som «fri» student i Oslo. Jeg har en del fri fra jobb, og har mye tid til park, grilling, treige frokoster og lange netter. Det blir også mye tid til spontant henging med fine folk, her er noen bilder fra den siste tiden:002001Jenny var endelig ferdig med eksamen, så vi gikk til Godt Brød for å spise sjokoladekake og feire! Naboen der er en utrolig fin blomsterbutikk.

2014-06-03 14.30.20 Kristine lager supergod punsj/softdrink her en dag, som ble nytt i bakgården. Nå har vi til og med hatt dugnad i blokka, og alt er blitt så fint!2014-06-14 20.37.282014-06-14 20.37.21Jørgen skal flytte og måtte pakke ned alle tingene sine. Jeg er veldig glad for at jeg ikke skal flytte selv, men stiller gjerne opp som moralsk støtte og musikkansvarlig. Det ble selvfølgelig noen avbrudd i pakkinga, når han eier så mange instrumenter må han bevise at han kan spille på dem…

I går hadde jeg en avskjeds-is med en kompis som plutselig flytter til Amerika til høsten. Selv om han bare blir borte et semester synes jeg det er rart når folk flytter. Jeg er vant med å si «god sommer, snakkes til høsten», men når det blir så lenge til neste gang liker jeg ikke å si farvel. Heldigvis er det ikke et skjermet land uten tilgang til Internet han reiser til, så vi kan jo holde kontakten.

Sommerdagene fortsetter, og jeg har lenge igjen i Oslo før jeg reiser hjem for å jobbe der. Snart kommer storesøster og bestemor på besøk, og så kommer mamma også etter det! Det er så gøy å kunne åpne leiligheten og invitere folk. Jeg satser på at det blir fint vær, så jeg kan vise dem hvordan Oslo kan se ut uten å bare se de typiske turistgreiene. Jeg har virkelig blitt glad i denne byen, og er glad for at jeg skal være her enda noen år til.

Legg att eit svar

