Rubbestadneset

Da mine besteforeldre ville flytte i en mindre leilighet gikk vi sammen med mammas to søstre (med familie) om å kjøpe barndomshjemmet på Bømlo. Det er jeg hjertelig glad for, selv om det nå var to år siden jeg hadde vert der sist. Huset blir brukt store deler av sommeren, og flere helger i året, og er et skikkelig fint sted å være mange.
Etter min siste arbeidsdag på fredag fikk jeg i meg litt mat før jeg og mamma satte oss i bilen. Da vi kom frem var det litt rart å ikke bli tatt imot av bestemor på trappen, men mest av alt var det fint å være tilbake. Selv om mye er byttet ut, er det fremdeles en del ting som står igjen, som det ikke var plass til i leiligheten til bestemor og bestefar. Vi har supplert med en del brukt-ting, og det har blitt et riktig fint sommerhus. Likevel er lukten den samme, og den gav liv til gamle minner, jeg sto lenge og bare luktet og smilte.
Så kom tanten min og hennes datter fra Bergen, og vi satte oss alle i en bil for å kjøre til målet med denne helgeturen. De hadde nemlig satt opp «West Side Story» i Moster Amfi. Det var en fin musikal med gode skuespillere og musikere. Det er jo ekstra spesielt siden amfiet er utendørs, og vi var svært fornøyde med at det verken regnet eller var kaldt.

007

012Lørdag morgen gjorde vi litt hagearbeid og ryddet i rosebedene.

017

019

Det måtte også sjekkes om båtene var i god behold etter all nedbøren, men alt så ut til å være greit.

020

021

026

029Vi måtte stoppe mange ganger for å plukke bær langs veien, en sånn deilig sommerting.

031

033Før vi reiste hjem på søndagen fikk vi gått en god tur og avsluttet med bad i sjøen, antakelig årets siste. Det var frisk i vannet etter alt regnet på lørdagen, men det passet godt etter gåturen.

Nå er jeg tilbake i Oslo igjen og nyter litt fri her. Jeg har så langt brukt dagene på å være sammen med folk, men snart starter alvoret med skole og jobb igjen. Enn så lenge nyter jeg late dager, det er godt å være student.

Legg att eit svar

